Értekelési útmutató
A projektmunka megkezdése előtt
- Brainstorming
- A projektterv elkészítése
- Rögzítés: Microsoft Teams felületén
- Az osztályfőnökökön keresztül osztályok közötti és egyéni verseny meghirdetése
- Motivációs videó elkészítése
Mialatt a tanulók a projekten dolgoznak és feladatokat hajtanak végre
Formatív értékelési eszközök:
- ClassDojo
- Microsoft Reflect
- Padlet tábla
- Ellenőrző listák
- Wakelet tábla
A projektmunka befejeztével
- Tanárokból álló szakmai zsűri
- Iskolagyűlés – tárgyi jutalmak
- Oklevelek minden résztvevőnek
- Osztályfőnöki órán beszélgetés
- Összefoglaló videó: a három hétről és az eredményhirdetésről
- Elégedettségmérő kérdőív
Az értékelés összefoglalása
A projekt megkezdése előtt egy tanári csapattal szükséges kiválasztani a témát. A tanárok brainstorming során megvitatják, hogy mely téma lenne leginkább alkalmas, hogy szinte az összes tanórába beépíthető legyen. Előny, ha a témának már volt előzménye, ez a későbbi sikerre is hatással lehet. Az ötletelést és a kiválasztott témát, majd a projekttervet is az iskolai keretrendszerben rögzítjük (Microsoft Teams). A projekt megkezdése előtt az osztályfőnökökön keresztül és egy motivációs videó segítségével meghirdetjük a témát és a versenyt, amit a projekt kapcsán indítunk. A diákok versenyezhetnek csoportban, de a tanulók között egyéni megmérettetés is zajlik. A Microsoft Teams osztálycsatornáiban is elhelyezzük a feladat táblát, valamint a projekt időtervi tábláját is.
A megvalósítás során formatív értékelő eszközöket használunk (tanárok, tanulók). A ClassDojo az alsótagozatosok számára remek eszköz, de a Teamsben, a Reflect segítségével a tanulók visszajelezhetnek a munka során aktuális állapotukról. A széles skálájú, szörnyecskékkel megjelenített kritériumok hasznos információkkal szolgálnak a pedagógusnak. A beadott munkákat egy Padlet táblán gyűjtjük és ott meg is szavaztatjuk a résztvevőket. Az iskolai szintű Wakelet tábla is lehetőséget ad azonnali visszajelzésre. Segítségével az osztálymunkákat és az egyénileg beadottakat is értékelni tudjuk.
A projekt végén egy pedagógusokból (esetleg diákokból is) álló szakmai zsűri állapítja meg a helyezéseket. Az osztályok, tanulók kisebb tárgyi jutalmat is kapnak. Osztályfőnöki órán elemzik a projekt sikerességét, gyűjtik az esetleges változtatni valót.

